Blog kreatywny Danuty Antas, artysty grafika, fotografika, pedagoga i filologa angielskiego poświęcony sztuce, fotografii artystycznej i kreatywnemu myśleniu we wszelkich jego przejawach. Na blogu Myśli Niepokorne, artystka publikuje artykuły związane ze sztuką, fotografią artystyczną, refleksje na temat życia człowieka twórczego, jako jednostki w społeczeństwie, artykuły poświęcone psychologii sukcesu ludzi twórczych oraz aktualności na temat swojej fotografii i swoich osiągnięć artystycznych. Poza tym, znajdziesz tu recenzje ciekawych, zmieniających życie książek, rekomendacje fachowych, sprawdzonych poradników dla fotografów oraz liczne porady na temat warsztatu artysty i fotografa dla początkujących artystów.

Więcej na temat fotografii autorki bloga można przeczytać na stronie Danuta Antas Fine Art Photography, natomiast artystyczne projekty graficzne i strony internetowe dla artystów wykonane przez Danutę można zobaczyć na stronie DEA Design Kreatywne Studio Reklamy. Masz pytanie, SKONTAKTUJ się z artystką.

czwartek, 5 września 2013

Człowiek Szczęśliwy, to Człowiek Życzliwy

Jedną z rzeczy, które najbardziej cenię u ludzi z tzw. Zachodu, to autentyczna chęć pomocy, i to nie tylko chęć, ale faktyczna pomoc, jakiej za darmo, bez oporów i serdecznie udzielają innym osobom, mniej zaawansowanym w dziedzinie, w której się sami specjalizują. Gdy w 2009 roku zajęłam się fotografią artystyczną na poważnie, prawdę mówiąc poza podstawami fotografii i podstawową znajomością aparatu fotograficznego, nie wiedziałam kompletnie nic. No fakt, akurat jeżeli chodzi o artystyczne widzenie, tego nie musiał mnie nikt uczyć. W końcu 5 lat nauki w Liceum Plastycznym i drugie 5 na studiach artystycznych swoje zrobiły. Ale co z tego, że jako artyści mamy cudowne wizje, jak ich nie potrafimy "przelać" na papier, płótno bądź inne medium. W moim przypadku "klisza" cyfrowa.

Właśnie wtedy, na początku mojej fotograficznej przygody zaczęłam spotykać ludzi w wirtualnym świecie, fotografów ze Stanów, Francji, UK, Holandii, Szwecji i innych krajów. Zaczęłam śmiało pytać, co , jak i dlaczego? Dzięki wszystkim tym osobom nauczyłam się tak wiele, jakbym skończyła kolejne, już trzecie w moim przypadku studia. Niestety, poza jednym wyjątkiem, panem Jurkiem z Gniezna, nie mogę nic dobrego powiedzieć o serdecznej i bezinteresownej współpracy tego rodzaju z naszymi rodakami.

Mądrzy ludzie mówią, że człowieka szczęśliwego, takiego, który spełnia swoje marzenia, pasje, człowieka, który ma poczucie wartości, poznasz po tym właśnie, jak chętnie pomaga innym ludziom, po prostu za darmo.

Ze zwykłej życzliwości. Ponieważ ja dostałam taką pomoc od wspomnianych wyżej osób, postanowiłam sama również się dzielić z innymi tym, co najcenniejsze - WIEDZĄ. Dlatego w tym poście i innych postach z kategorii Zarabianie na Fotografii oraz kategorii Książki o Fotografii dzielę się tym, co wiem, że jest wartościowe, co sprawdziłam i wiem, że działa.

Fachowcy w dziedzinie fotografii polecają

i ja też dzisiaj polecam serdecznie serię książek o fotografii (Fotografia Portretowa bez Tajemnic, Ekspozycja bez Tajemnic i wiele innych), której autorem jest znany na całym świecie fotograf Bryan Peterson. Akurat w księgarni ADBooks.pl jest dostępna Lampa Błyskowa bez Tajemnic w cenie promocyjnej, gdzie można zaoszczędzić aż 9 zł na książce. Z tych książek możesz rzeczywiście w bardzo łatwy i przyjemny sposób (czyta się ja jak dobrą powieść) posiąść wiedzę, która pozwoli ci zrobić poważny krok naprzód w kierunku pięknych, profesjonalnych zdjęć.



1 komentarz:

  1. Wszystkie książki Bryana Petersona są warte polecenia, dlatego, że autor pisze prostym, zrozumiałym dla każdego czytelnika językiem. Udziela prostych i skutecznych rad, które pomagają początkującym fotografom robić lepsze zdjęcia. W książkach Bryana Peterson można znaleźć wiele odpowiedzi na pytania, które nurtują każdego fotografa amatora. Poza tym, poradniki te są pełne inspirujących zdjęć i nie są przeładowane nadmiernie technicznym językiem.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny mojej strony i pozostawienie komentarza. Twój komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu przez administratora strony.
Pozdrawiam
Danuta Antas